Saturday, May 7, 2011

Betah

Bila lirikan-lirikan kesedaran betah bermain di gegendang telinga disaat kebanyakan manusia lena diulit mimpi-mimpi indah , bagaikan satu keadaan yang saat aku idamkan . Berseorangan , ditemani dendangan Kopratasa yang lebih menyedarkan dari menghiburkan , sunyi . Patutlah Tuhan mengesyorkan solat malam hari . hati tenang jiwa aman .

spontaneous decorate our life . Setiap peristiwa dan perkara-perkara yang aku lakukan , kalau diimbas kembali , sedikit sebanyak memberi ilham dan pengajaran . Satu pengajaran yang tidak tertulis didalam mana-mana buku . Ia hanya tercatit dalam lipatan sejarah kehidupan yang tidak diterbitkan dan diterjemahkan oleh pen dan dakwat . Kisah dan sejarah yang boleh diulangkaji dan dibaca oleh diri sendiri yang diimbas dalam bentuk memori .

Aku gemar diam seribu bahasa , dan biarkan hati berkata . betah berbicara dalam memerhati kehidupan . kalau dinilai dan dihayati , setiap aspek kehidupan adalah seni . andaikan , kau duduk seorang dan termenung , melihat bentuk-bentuk daun yang indah . bukan kah itu satu seni ? seni yang dicipta oleh Tuhan yang secara tak langsung menyerikan dan menghiasi paras rupa bumi yang diciptaNya . aspek yang sebesar zarah kalau diperhati dan syukuri , membawa makna sebesar awan yang mampu kau lihat .

Maaflah , aku mungkin kelihatan decent dan tidak bijak berkata-kata tapi aku cinta akan bahasa . Bahasa adalah Kuasa . pernah tengok kat dalam tv kan mat-mat Romeo semua pandai mengayat . Bahasa untuk Mengusai gadis idaman . maaflah , aku tidak ingin begitu . aku berbahasa , betah berbicara dan fasih brkata untuk Tuhan Yang Berkuasa dan Yang Menciptakn Kuasa berbahasa . Mengarut sikitlah , penat futsal tengah malam tadi belum habis lagi . Maaflah ye . selamat malam sayang sekalian .

p/s ; Kopratasa . Artfazil . Yang tidak dilihat selalu yang terhebat (:

1 comment: