Wednesday, January 25, 2012

Terhantuk

Pasti ada hikmah kenapa kepala aku terhantuk di bucu almari sejenak tadi .
Baru tadi .
Aku rasa kerinduan yang amat .
Cinta yang amat .
Terhadap cinta sang manusia .
Baru aku tersedar sesuatu . 

Pasti kalau aku tidak terhantuk tadi .
Aku masih dibelenggu sunyi .
Sepi .
Meronta-ronta .
Ingin dikasihi wanita .
Ingin dibelai manja oleh sayang , baby .

Pasti kalau aku tak merasa benjolan sebesar buah kurma ini .
Aku masih hanyut .
Dalam perasaan yang dibuai -buai kisah lama.
Kisah pathethic sialan aku .
Kisah zaman berseluar slack hitam baju biru .

Pasti kalau aku tidak terhantuk tadi .
Aku lupa .
Aku belum isya lagi .
Kian hari rumah kata pergi sana .
Yang dikubur pula sibuk  memanggil kemari sini .

Pasti kalau aku tidak terhantuk tadi .
Aku lupa aku perlu sujud buat kali terakhir .
Sebelum mati sebentar kejap lagi .
Terima kasih Allhurabbi .


No comments:

Post a Comment